СПИСАНИЕ "КОМАНДОС" - специални части, шпионаж, оръжие, охрана

 
СПИСАНИЕ "КОМАНДОС" - специални части, шпионаж, оръжие, охрана

 
Рейтинг: 2.00
(640)
Актуално
Статии
Албум
Книги
Контакти
Онлайн книжарница
За нас

БЛОГ АРХИВ
«« юли 2024 »»
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        



Актуално 19:26
« Обратно
Вземи в gLOG
В СЪВЕТСКИ СЕКРЕТНИ ЛАБОРАТОРИИ РАЗРАБОТВАТ СПЕЦИАЛНИ ВЕЩЕСТВА, КОИТО ПРЕДИЗВИКВАТ САМОЛЕТНИ КАТАСТРОФИ
Умишлено ли катастрофира самолетът, в който летеше издателят на „Съвършено секретно” преди 15 години?!
На 9 март се навършиха 15 години от смъртта на бившия главен редактор на вестник „Съвършено секретно” Артьом Боровик, който загина през 2000 г. Боровик за пръв път написа истината за Афганистанската война и беше един от първите разследващи журналисти в Русия. Артьом живее в САЩ шест години и е свидетел на мощните антивоенни движения срещу войната във Виетнам и борбата на чернокожите за граждански права.
На 9 март 2000 г. на летището „Шереметиево” по времето на излитането си самолетът Як-40 претърпява катастрофа; загиват всичките на борда – двамата пилоти, бордовият механик, двете стюардеси, шефът на холдинга „Съвършено секретно” – А. Боровик, и няколко души от друга компания.
Причините за трагедията установява комисия с участието на специалисти от различни области, които имат отношение към сигурността на полетите. Заключението изобилства от технически детайли – катастрофата е свързана с опита самолетът да излети, без да бъдат затворени конзолите на повърхността на крилете, с наличието на замръзнали частици сняг, капки вода и скреж по тях, което не отговаря на нормалното им положение при излитането, води до срив във въздушния поток и загубата на управляемостта на самолета. Комисията открива, че самолетът не е обработен със специална смес против обледеняване. Версиите – взрив или пожар на самолета, нарушения във функционирането му не намират фактическо потвърждения. Разследващите се натъкват на много потенциални причини, всяка от които сама по себе си не може да предизвика катастрофата, но всички заедно могат да се окажат критични.
Журналисти от „Съвършено секретно” провеждат свое разследване и привличат в него независими експерти, но и сред тях няма единодушие. Мненията им се разминават дори в частта по техническите детайли.
Още в самото начало трагедията е обвита в смътни подозрения, че случилото се не е просто фатално стечение на обстоятелствата. Два момента навяват съмнения: керосинът, който бликва от баките на горивото в Як-40, при удара в земята не се запалва, а част от обшивката на лявото полукрило изчезва безследно. Във връзка с тези факти се появяват версиите за възможен терористичен акт, които обаче и досега не са потвърдени или отхвърлени.
Първата версия
Самолетът е жертва на излъчвател, който променя физико-химическите свойства на течностите; излъчвателят е специална разработка в секретните лаборатории в министерството на отбраната от съветско време. В средата на 90-те години според военни експериментите с него били прекратени; сътрудниците на тези лаборатории попълват редовете на безработните гении, а по-успешните се примъкват до нефтените олигарси.
Изказват се версии, че в нощта преди катастрофата някой би могъл да „поработи” с керосина, с който е зареден Як-40. Тогава при излитането според експерти двигателите щяха да блокират, което се и случва, но следи от терористичен акт не може да се открие.
Втората версия
Втората версия засяга въпроса с използването на специално средство, което може да променя кристалната структура на метала. Журналистите от „Съвършено секретно” получават неофициалната информация, че в навечерието на разпадането на Съветския съюз в един от закритите научно-изследователски институти разработвали свръхвещество, наречено „течен мазут”. То било планирано или успели да го изпробват в специалните служби, но настъпва „капиталистическата революция. Ако тази субстанция се нанесе на крилото на самолет, то се деформира при аеродинамичното натоварване, в обшивката се получава цепнатина, а от веществото след това няма и следа.
На мястото на катастрофата не откриват мобилния телефон на Боровик, макар че той не се разделял с него. Трудно е да се повярва в заговори, но Артьом пречел на много хора, много пътища пресякал и загиналият бизнесмен Зия Бажаев. В Русия проблемът с неудобните на властта журналисти, политици и бизнесмени се решават просто и ефективно – няма човек, няма проблем. Животът много лесно се превръща в точка. Смъртта в многоточие...
Боровик има много журналистически награди, включително и престижна американска.
По времето на последното му интервю, което Артьом дава на канала НТВ в нощта на 6 срещу 7 март 2000 г., един от телевизионните зрители задава въпроса: „Ако вие сте толкова честен, защо и досега сте жив?!”
Точно след 56 часа, сутринта на 9 март 2000 г., самолетът Як-40, изпълняващ частен рейс до Киев, в който лети и Артьом, катастрофира.
По материал на „Совершенно секретно”

12 Март 15, 19:26   

0.0832