СПИСАНИЕ "КОМАНДОС" - специални части, шпионаж, оръжие, охрана

 
СПИСАНИЕ "КОМАНДОС" - специални части, шпионаж, оръжие, охрана

 
Рейтинг: 2.00
(640)
Актуално
Статии
Албум
Книги
Контакти
Онлайн книжарница
За нас



Статии / Оръжие

Вземи в gLOG
03 Май 07, 13:21
"Нощният ловец"
През октомври миналата година руският президент Путин утвърди програмата за въоръжаването на армията до 2015 г. По тази програма през 2006 г. Военновъздушните сили започнаха да купуват вертолетите от ново поколение Ми-28Н “Нощен ловец”. До 2015 г. Ми-28Н напълно ще сменят в армията вертолетите за огнева поддържка Ми-24. Ми-28Н е създаден за повишаване възможностите на авиацията, основно за оцеляването, мобилността и разширяването спектъра на бойното използване. Бойният вертолет Ми-28Н е модификация на Ми-28, който излита за пръв път прези 1996 г. Новият вертолет за разлика от Ми-28 включва в единна система всички органи за управление. Това позволява летецът и щурманът оператор да бъдат в отделни кабини. Всеки от екипажа има резервни прибори в случай на авария. Интегрираният комплекс на бордовото оборудване (ИКБО) на Ми-28Н осигурява пилотиране при нагънат релеф на местността. На вертолета е монтирана многофункционалната РЛС “Арбалет”, която осигурява подаването на информация за препятствия, осигурява денонощен полет на много малки височини от 5 до 15 метра. РЛС “Арбалет” заедно с оптичната система “Ротор” дава възможност на вертолета да открива целите. Вертолетът може да търси цели, скрит зад дървета или на удобни места. За откриването на целите тук е достатъчна само РЛС. На вертолета е монтирана и система за картографска информация. Изчислителната система на базата на цифровите данни за релефа може да формира триизмерно изображение на участъка от местността, където се намира вертолетът. Точните характеристики на апаратурите осигуряват условия за безопасно пилотиране на пределно ниски височини. Всички системи в комплекс позволяват на Ми-28Н да провежда щурмови операции с кацане на междинни площадки, да решава бойни задачи, да стреля , без да влиза в пряк контакт с целта и без да се подлага на риска от унищожаване. Въоръжението на вертолета в голяма степен наследява въоръжението на предшественика си. То се състои от оръдейно, управляемо и неуправляемо ракетно въоръжение. Подвижната оръдейна установка е снабдена с 30-мм оръдие 2А42. Управлява се от оператор, макар че прицелването може да извърши летецът с помощта на шлемова система за целеуказване. И което е много важно - оръдието е напълно унифицирано с боекомплекта на обикновеното оръдие на сухопътните войски. Управляемото ракетно въоръжение се състои от УР “Игла” и ПТУР 9М1 20В “Атака-В”. Свръхзвуковата високоточна управляема ракета “Атака-В” има радиокомандна система за насочване, която има много предимства пред лазерната: примерно, тя е по-приспособена за работа в задимени условия, прах, силна мъгла. “Атака-В” поразява танкове с динамична защита на бронята и въздушни цели. Свръхзвуквата Ур “Игла” се онася към ракетите от класа въздух-въздух. Тя има задачата да брани вертолета от самолети и вертолети на противника. Радиусът, в който се използват всичките типове управляемо въоръжение, е 6 км. Във въоръжението на вертолета влизат и неуправляеми авиационни ракети - С-57, С-80 и С-13 с калибър 57, 80 и 122 мм. Сред неуправляемото въоръжение може да се отбележат също 23-мм авиационни оръдия ГШ-23. Неуправляемите авиационни ракети са остарял вид оръжие, но при групово използване на вертолети може да се окажат незаменими. Например при групово нападение срещу авиобаза на противника въоръжените с ПТУР вертолети премахват огнищата на ПВО от безопасно разстояние, и като изразходват целия боекомплект, призовават на помощ вертолетите с неуправляеми авиационни ракети, които унищожават от близко разстояние хангари, складове, наземни съоръжения. Използването на ПТУР за тези цели е доста скъпо. Освен това неуправляемите ракети са много ефективни при стрелба по жива сила, автомобили и пр. Ми-28М може да се използва и за поставяне на минни заграждения. Бронираната кабина на екипажа е изработена от 10-мм листове алуминий, на които са монтирани 16-мм керамични пластини. Вратите на кабината имат два слоя алуминиева броня и слой полиуретан между тях. Предните стъкла на кабината са прозрачни силикатни блокове с дебелина 42 мм, а страничните и стъклата на вратите – също са изработени от този тип блокове, но с дебелина 22 мм. Кабината на летеца е отделена от кабината на оператова с 10-мм алуминиева бронирана пластина, което свежда до минимум поразяването на двамата членове на екипажа с един изстрел. Огневите изпитания показват, че бордът издържа на куршума на 20-мм американска картечница “Вулкан”, а предните стъкла - на куршум с калибър 12,7 мм, а страничните стъкла на вратите – 7,62 мм. Максималната скорост на вертолета е 324 км/ч, скоростта на издигане – 816 м/мин, таванът – 5700 м, далечината – 500 и 1107 км.

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

3.7541